Lovely Reader

Thursday, October 29, 2009

Melukis n Mewarna


kelmarin masa waktu P&P, aku ajar budak2 melukis gambar masjid n gereja..bebudak ni bila aku sebut je kena lukis gambar2 tu, mulalah macam2 alasan yang diorang beri..
* sy tak pandai lukis..
*sy tak pandai tulis..
*nak nemu aku chekgu..
*boleh lukis rumah x? kereta ke..lagi senang..
amboi2..macam2 songeh ye...aku cakap " X BOLEH! mesti kena lukis gambar masjid n gereja..kalo tak, tak bleh guna poster colour..tunggu cikgu ajar dulu cara nak lukis, barulah kata tak boleh..ok? "
then aku pun proceed dengan ajar diorang supaya lukis gambar petak2 dulu then baru buat kubah masjid..gambar gereja pun sama gak aku ajar satu persatu..then barulah semua cakap "Senangnya...."...pastu tak sampai 5 minit semua dah siap dengan lukisan masing2..
kemudian bermulalah aktiviti mewarna...Alhamdulillah semua ikut apa yang aku ajarkan n teknik menyediakan warna air tu pun dapat diorang ikut dengan betul walaupun ada yang terkial2 masa nak masukkan air..rasa bangga bila tengok bebudak tu dapat ikut dengan betul..like a proud mummy plak..tengoklah gambar2 di bawah ni..macam2 aksi diorang mewarna..







# ni Azli..budak paling cute dalam kelas..

0 comments: